miercuri, 9 iunie 2010

Interviu cu Robert Pattinson in revista Premiere (Franta)


"Pentru prima data mi-am dat seama cat de ciudat ma voi simti cand Saga Twilight se va termina"- ROBERT PATTINSON.

Din moment ce nu esti Amish sau vreun personaj din Lost (opreste-ma aici daca gresesc), nu imi voi bate capul sa vi-l prezint pe Robert Pattinson, 24, vampirul ce straluceste in razele soarelui; actorul necunoscut in urma cu doi ani ce a cucerit Hollywood-ul si fetele din toata lumea. Dar deja stiti toate astea. Trebuie sa stiti, de asemenea, ca Eclipse, Twilight (lasat pe mainile lui David Slade, regizorul filmului Hard Candy) va avea premiera pe 7 iulie, la doar 7 luni dupa New Moon.

Seria cu vampiri valoreaza azi mai mult de 1 miliard de dolari in Box-office-ul din intreaga lume, dar acest lucru nu s-a sfarsit avand in vedere ca Breaking Down este asteptat in noiembrie 2011.

Pattinson are foarte multe proiecte noi si negociaza o turnura importanta in cariera sa: sa devina noul Johnny Depp sau sa i se alature lui Orlando Bloom si Hayden Christensen.

Din momentul in care a terminat de filmat Bel Ami, bazat pe romanul lui Maupassant si era pe punctul de a incepe filmarile la Water for Elephants, o drama scrisa de Francis Lawrence (I Am Legend), cu Reese Witherspoon si Christopher Waltz, l-am prins pe RPattz pentru un interviu in exclusivitate.

Premiere: Ultima data cand am vorbit filmai New Moon, al doilea film al seriei Twilight. Iata-ne din nou, un an mai tarziu, la inaugurarea filmului Eclipse. Am probleme in a tine ritmul, totul se intampla atat de repede...
Robert Pattinson: Au fost doar doua saptamani intre filmarile de la New Moon si Eclipse, in care am filmat Remember Me. Totul a trecut atat de repede incat nu am avut senzatia ca am terminat. Dar am fost destul de pierdut cand am inceput Eclipse. Nu am avut timp de pregatiri asa ca am avut nevoie de cateva saptamani de acomodare.

P: La ce te-ai asteptat de la un regizor ca David Slade si a fost el diferit pe platourile de filmare fata de ce ti-ai imaginat?
RP: Nu aveam nici o idee la ce sa ma astept de la un regizor specializat in filme mult mai mature, caruia nu ii e teama de violenta explicita. Sincer, ma intrebam cum universul lui se va imbina cu cel din Twilight, care este cunoscut pentru viloenta enervanta. David a avut o imagine clara a ceea ce a dorit sa faca; avea o metoda de lucru diferita de cele ale lui Catherine si Chris.

P: Cum ar fi?
RP: In Eclipse vor fi introduse o multime de personaje noi; atmosfera este mai putin apasatoare decat in primele doua. Twilight era concentrat pe relatia amoroasa dintre Edward si Bella, in New Moon pe relatia lui Jacob si a Bellei cu Edward lasat deoparte. Eclipse permite fiecarui personaj sa aibe "momentul" sau, spectrul este mai larg. Filmul este deasemenea mai ritmat de actiune, si mai putin centrat pe intimitatea personajelor.

P: Stiind ca la sfarsitul filmului are loc o scena cu o lupta intre vampiri si varcolaci, te-ai gandit vreodata ca vei filma un film cu/despre razboi?
RP: Nu ai nici o idee. A trebuit s afacem antrenamente timp de o luna inaintea filmarii primei scene de lupta pentru a invata cum sa ne luptam si pentru a organiza figurantii. Nu a fost ca la celelalte filme unde repetitiile erau standard. Pentru aceasta am avut nevoie de pregatire fizica intensa. Chestia amuzanta a fost ca vampirii si varcolacii aveau fiecare tabara lor de pregatire.

P: Ai avut un antrenor care tipa la tine si iti ordona sa faci flotari?
RP: In continuu. Si eu care credeam ca va fi ca la celelalte filme: Kristen, Taylor si cu mine intr-o camera, parcurgand scenariul. Am fost surprins.

P: Cei de la Summit, ce produc Saga, au dat dovada de curaj cand l-au ales pe Davis Slade sa regizeze Ecipse...
RP: Nu stiu daca a fost intentionat dar fiecare regizor care a lucrat la filme a fost diferit de cel de dinaintea lui, toti au fost diferiti. Catherine si Chris au stiluri total diferite, ca artisti dar si ca oameni. La fel si in cazul lui David. Fiecare are metoda lui specifica de cinematografie. Ceea ce e bine. Imi place sa merg pe platourile de filmare si sa nu stiu ce mi se pregateste. Sunt nerabdator sa vad ce va face Bill Condon (Dreamgirls) din ultimul film. Si acesta va fi diferit.

P: Toate picanteriile sunt in Breaking Down: scenele de sex, scena nasterii in care personajul tau realizeaza o cezariana cu dintii...
RP: Stiu! Ma intreb cum vor reusi sa transpuna toate acestea pe ecran. Vom sfarsi cu un film casificat cu R (Restricted)...Iti poti imagina ce ar fi daca am transforma Twilight intr-o Saga brutala pentru adulti cu scene de sex si tot restul? Summit ar aparea ca cel mai progresiv studio din lume. Asta ar fi amuzant.

P: Sunt sigura ca lui Stephenie Meyer I-ar placea la nebunie. Unii fani au facut o petitie pentru a pastra adaptarea cinematografica a lui Breaking Down cat mai fidela posibil cartii, si sa ofere filmului clasificarea R. Din moment ce majoritatea publicului este tanar, de fapt fac campanie sa le fie interzis accesul in cinematografe.
RP: *rade* Sunt sigur ca vor cumpara DVD-ul si se vor bucura si mai mult.

P: Cand ai primit scenariul pentru Eclipse, ce scene asteptai cu nerabdare sa le filmezi?
RP: Pana acum, majoritatea scenelor din Twilight erau intre Mine si Kristen. M-am bucurat sa interpretez acest rol si alaturi de alti actori. In primele doua volume Edward mi s-a parut a fi mereu retras si rezervat. In Eclipse este furios, isi pierde controlul. Pare simplu astfel, dar nu mai este atat de tacut in acest film, pana in punctul in care credeam ca interpretez un alt rol.

P: Daca eu as interpreta pentru mai multe luni de zile un personaj atat de serios cum este Edward Cullen, as vrea scap de tensiune o data ce filmarile s-au incheiat, probabil ca m-as imbata toata noaptea.
RP: Dar deja beam pe platourile de filamre. *rade* Serios acum, cand am terminat de filmat Twilight am inceput sa filmez un film imediat, asa ca nu am avut timp sa stau departe de toate acestea. La inceputul lui mai, dupa ce am refilmat niste scene pentru Eclipse, imediat dupa ce am terminat Bel Ami, eram total pierdut. Nu puteam scapa de accent, nu imi gaseam reperele...dar din momentul in care am fot machiat si mi-am pus lentilele de contact, totul s-a intors la mine. Pentru prima data mi-am dat seama ca mi-a fost dor de acest personaj si cat de ciudat va fii cand Saga se va termina.

P: Serios? Credeam ca sfarsitul lui Twilight va veni ca o alinare pentru tine...
RP: Am primit rolul lui Edward Cullen la 20 de ani si voi avea 26 cand va aparea ultimul film. Tocmai am realizat ca Twilight este o parte importanta din viata mea. Amuzant e faptul ca personajul meu are in tot acest timp 17 ani.

P: Filmarile la Breaking Down incep la sfarsitul anului. Esti entuziasmat sau vezi acest film ca o obligatie, o clauza a contractului ce trebuie onorata?
RP: Cred ca va fi interesant. Povestea merge in diferite directii si sunt curios sa vad cum va arata. Nu mai stam pe ganduri. Bella spunandu-mi "Vreau sa ma transformi" iar eu "Nu, nu, nu,". Ea devine vampir in acest film. Ne casatorim si facem sex. Toata tensiunea din filmele precedente dispare in Breaking Down. Inca nu am citit scenariul dar pun pariu ca va fi bun.

P: Rob, ne cunoastem de atata timp asa ca imi poti spune: Iti vei pierde toate puterile daca te tunzi?
RP: Pai, toate astea se vor rezolva avand in vedere ca o sa il tund in dupa-amiaza aceasta.

P: Iti place sa ne tii in suspans. Mi-ar placea sa revenim la Remember Me, care m-a socat cu seriozitatea si maturitatea sa. Crezi ca acest mister a avut un rol in faptul ca a fost atat de slab primit in box-office?
RP: Remember Me nu a fost produs pentru a fi un blockbuster de seama lui Twilight, a fost un film indie cu un buget mic ceea ce inseamna ca promovarea va fi minima. In final a produs 60 de milioane de dolari in lumea intreaga: nu e rau pentru un film ce a costat 16 milioane. Ma bucur ca nu a fost un mare esec, dar nu am fost niciodata ingrijorat de box-office.

P: Multa lume spune ca acest film a fost un test pentru a vedea statutul tau de star, mie mi s-a parut cam devreme...
RP: Stiu! Am citit toate articolele despre Leonardo DiCaprio si faptul ca fanii l-au urmat dupa Titanic. Dar pentru mine Twilight nu are nici o legatura. Fanii vor urmari fimele pentru ca iubesc povestea. Eu nu cred ca am avut vreun vreun rol in ceea ce priveste succesul lor. Cum am spus de fiecare data, lumea iubeste personajul, nu pe mine. Sper sa pot ajunge la oameni prin calitatea filmelor facute si nu pentru ca vor sa vada un nou Twilight imediat ce numele meu apare pe ecran.

P: Am auzit tot felul de povesti despre Remember Me, cum ar fi aceea ca paparazzi au iesit din apa cand filmai o scena pe plaja. Le schimbi intreaga profesie.
RP: Nimeni nu poate intelege aceasta situatie decat daca a trecut prin ea. Personalul de la Remember Me era in soc cand a vazut 40 de fotografi ce incercau sa faca fotografii pe platoul de filmare. Majoritatea actorilor din film nu vazusera Twilight si nu intelegeau ce se intampla.

P: Te-au intrebat de ce i-ai platit pe toti acei fotografi sa apara pe platou?
RP: Exact! "Ei bine Rob, nu credeam ca ai nevoie de un astfel de impuls!" *rade*

P: Ne-ai spus ca celebritatea deschide niste usi dar le inchide pe altele. Care din ele ti-ar fi placut sa ramana deschise?
RP: Mi-ar placea sa nu mai fiu atat de paranoic cand intalnesc oameni noi. Cand merg pe strada imi e teama sa nu intalnesc privirea unei persoane care m-ar recunoaste. Am incercat sa ma ascund constant, e nelinistitor. Asa ca, duc o viata ciudata, nu pot fi atat de deschis pe cat mi-as dori. De fapt, invat din mers. De-a lungul timpului am inceput sa stapanesc din ce in ce mai bine aceasta situatie, sunt mai in largul meu decat inainte de nebunia Twilight. Cred ca dupa un timp ajungi intr-un punct: o iei razna, devii un pustnic si intorci spatele umanitatii sau inveti sa accepti acest lucru.

P: Pari mai relaxat ca anul trecut...
RP: Sunt. Incep toate aceste filme care ma stimuleaza si tocmai am terminat unul care imi place. Sa fiu sincer, stiu ca nimic nu ar fi mers atat de repede fara fanii care ma urmaresc peste tot si a oamenilor care ma recunosc pe strada.

P: Crezi ca ai vazut totul cand vine vorba de nebunia presei sau crezi ca sunt mai multe experiente suprarealiste de trait?
RP: Nu stiu. Partea buna e ca nu poti fi in vizorul lor mereu. Vor veni noi actori care le vor acapara atentia. Nu dereaza decat un timp. Nebunia a ajuns la maxim in timpul filmarilor la Remamber Me, dar a scazut de atunci. Cand filmam Bel Ami in Londra, lucrurile erau mai calme. Puteam sa merg pe strada liber.

P: Ca veni vorba de Bel Ami, stii ca francezii vor astepta acest film cu un cutit intre dinti?
RP: Sunt constient de asta, cered-ma. Nu as avea niciodata curajul sa merg la Paris pentru a promova filmul, am emotii. Am cunoscut-o pe Marion Cotillard la o petrecere inainte de inceperea filmarilor si am intrebat-o daca ar vrea sa citeasca scenariul pentru ca unul din roluri ar fi perfect pentru ea: "De ce sa faca Bel Ami in engleza? E ciudat nu-i asa?" In acel moment mi-am dat seama cum va fi primit filmul. Eu sper ca va fi un succes si ca veti fi deschisi la minte in ceea ce priveste acest film. Ceea ce ma impresioneaza e ca, cartea nu este cunoscuta in alte locuri. Am citi-o dupa ce am primit scenariul si a devenit una din cartile mele preferate.

P: Acum te pregatesti pentru Water for Elephants de Francis Lawrence...
RP: Da, cu Reese Witherspoon si Christoph Waltz. Este in acelasi timp si terifiant si emotionant sa dai ochii cu acesti actori.

P: Daca Christoph Waltz iti cere un pahar cu lapte, iti pui o intrebare.
RP: Bineinteles! Are un rol nemaipomenit in acest film. Il interpreteaza pe Dl. Loyal al circului, un barbat ciclotimic si putin infiorator. Eu incerc sa ii fur sotia.

P: Iti admir curajul!
RP: Nu-i asa?

P: Cum ai reactiona daca totul s-ar sfarsi maine?
RP: Te referi la sfarsitul lumii? Cred ca as supravietui. *rade* Sa fiu sincer, nu am nici o idee. As gasi altceva de facut. Drumul pe care sunt acum ma ajuta foarte mult, dar inca nu am realizat tot ceea ce imi doresc.

P: Te-am putut vedea cantand melodii in baruri in Franta.
RP: Da, ai spus foarte bine. Cand aveam 19 ani am filmat un scurt metraj in Brittany timp de 2 saptamani. In fiecare seara cantam in baruri, era fantastic. Este una din amintirile mele preferate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Chat

Create a Meebo Chat Room